@skuldfri

Ung man utan en enda krona i lån eller andra skulder. Äger egen bostadsrätt. Följ min väg till ett större kapital via aktiehandel! Finns på twitter, @skuldfri

MX-krasch, fysisk och ekonomisk failure

Publicerad 2013-07-22 15:56:00 i Allmänt,

Jag och ett par vänner körde lite motocross i lördags. Jag låg först, efter en sandig och väldigt gropig bana. Körde genom ett parti med whoopies, hoppade och landade lite fel och fick ett kast som skickade mig rätt ut bland en massa träd. Allt gick så jäkla fort, jag såg ett träd rakt framför mig och hann tänka "nu dör jag" samtidigt som jag lyckades gira några centimeter till vänster om det.
 
Lyckligt nog så åkte jag inte rätt in i trädet med framhjulet, men kröken på crossen (början av avgassystemet, för er som inte kan sånt här) gjorde det. Trädet, som var kanske 10-11 cm brett gick av. Sen är allt lite luddigt. Jag flög av crossen i en obehaglig fart, slog i bröstet i ett annat träd och fick en bra smäll i baksidan av hjälmen från någonstans. Även vänster underarm är blåslagen, den vet jag inte heller vad jag slog i. Och nacken har rivmärken från vad jag antar är grenar på ett träd.
 
Nu hade jag väldigt tur och slog inte ihjäl mig, och det är det viktigaste. Jag är som sagt lite blåslagen och förmodligen en spricka i ett eller två revben. Tyvärr inte första gången jag har sönder revben, så jag vet vilken smärta jag har att vänta mig... Hade jag inte haft överkropps-skyddsvästen på mig så hade nog kanske armen varit av och även fler revben. Bröstplattan tog större delen av smällen; men den slutar just under nyckelbenet. Där tog det som värst. Hade det tagit två centimeter längre upp hade nyckelbenet varit av.
 
Rent ekonomiskt sett, bortsett från att livet är ovärderligt, så måste jag att antingen hitta en duktig plåtslagare som kan laga kröken som är illa tilltyglad, eller att köpa en ny för ungefär 3000 kr. Och som salt i såren så kan jag inte köra på ett tag.

Kommentarer

Postat av: Chrima

Publicerad 2013-07-23 19:46:20

Låter sjukt läskigt det där. Tur att det inte gick ännu värre iaf...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela