@skuldfri

Ung man utan en enda krona i lån eller andra skulder. Äger egen bostadsrätt. Följ min väg till ett större kapital via aktiehandel! Finns på twitter, @skuldfri

Snabbt svar på kommentarer

Publicerad 2013-07-12 11:10:00 i Allmänt,

Ska bara snabbt svara på två kommentarer innan jag ska iväg på uppdrag:

FRER1985:
Bra idé! Ska bli kul att följa dig, bra att du inspirerar andra att hålla koll på utgifterna och komma igång med sparandet! Men vad du missat berätta är vad du sparar i förutom räntekontot samt vilken ränta du har. Om du ska vara en förebild måste det vara ett kompetent sparande också (sparkontoräntan ska minst slå inflationen, fonderna ska vara bland de bästa i marknaden, kanske genom Nordnet eller Avanza, aktierna om du köper sådana ska vara av kvalité, lönsamma, växande och helst utdelande bolag, beskriv också hur du minskar marknadsrisken genom att snitta dig in månadsvis/halvårsvis i fonder/aktier).
 
Just nu sparar jag inte i något alls, är helt likvid just nu. Jag sålde av alla aktier för att börja om med en ny portfölj med bättre riskspridning. Är införstådd med att räntan måste slå inflationen för att jag inte ska gå back på buffertsparandet, men det sparandet är kortsiktigt till oväntade utgifter - och skulle sparsumman där bli hög, det vill säga om inget oväntat händer, så tar jag delar av det sparandet till aktier i stället.
 
 
Anton:
Trevlig blogg, ska bli rolig att följa! 
En kort fråga - den där fina utgiftsöversikten, har du använt ngn app eller så för att lätt kategorisera dina utgifter eller har du lagt in varje utgift "för hand"?
 
Det är en app som finns till Android, EasyMoney heter den. I den får du sedan skapa de kategorier du behöver och eftersom fylla i belopp, vad som köpts och i vilken kategori det ska bokföras. Det är väldigt enkelt. I månadens utgifter syns inte alla kategorier jag har lagt in, på grund av att i vissa kategorier gick det inga pengar denna månad.
 
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela